Tjock av grädde, envis kundtjänst och långtidsförsvunna kvitton

I förrgår kom en man till kontoret och sålde färska jordgubbar. Köpte två kilo och hittade sedan en underlig långhållbarhetsgrädde i affären. När jag ska betala tittar den (ganska knubbiga) affärsinnehavaren upp på och säger: ”Du kommer att bli väldigt tjock om du äter upp hela paktet själv”. Annorlunda säljmetod.

Mobilnätet här i Lichinga är inte det bästa. Igår gick det inte att ringa till vodacom (den ”andra” operatören), oberoende av vilket nummer jag ringde hamnade jag (jag vet inte hur många gånger) hos flygbolaget LAMs kundservice. Lite frustrerande.

Vi (programmet) har ett antal fall i den lokala domstolen angående projekt som inte redovisats korrekt. Projekten är från ett antal år tillbaka i tiden och vårt hopp om att få rätsida på sakerna är relativt lågt. Det visade sig emellertid igår att det lönar sig att inte ge upp. Som svar på tal på en av processerna från 2006 fick vi igår att kuvert med originalkvitton från en före detta partnerorganisation. Kvittona är från aktivitet som genomfördes i maj 2006. Skam den som ger sig.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s