Coca-Cola, grisar och 20 ton potatis

Igår och idag har vi möte hela dagen med vår planerings- och uppföljningskommitté. Ämnet för kommittén dessa två dagar är att diskutera vår halvårsrapport. Diskussionerna går heta om organisationsutveckling och påverkansarbete, som är två tunga fokus för programmet.

Dock, helt naturligt med tanke på att våra partners är bönder, handlar diskussionerna till stor del om jordbruk. En inte så dålig kombination att blanda organisationsutveckling med antalet grisar som en partner har, att en annan fått 20 ton potatis för utsäde från jordbruksministeriet, att en organisation vill göra en smörfabrik. Inte heller så illa att ett av resultaten för en partnerorganisation är att fler kvinnor i organisationen nu kan skriva sitt namn. Bäst i klassen vad gäller oheliga allianser blir projektet där Coca-Cola ska gå in och finansiera de komponenter som vårt program inte kan stödja.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s